Alla inlägg under december 2008

Av Annie - 31 december 2008 12:00

på er alla....


Kommer att fira in de nyå året med sommarbo FOLKET (fick ju inte skriva packet haha) som dem senaste 2åren... I år é vi hos dem precis som vi var de första året. TREVLIGT!!!

Bäste Joanna kommer att vara med oxå. Så skoj! Trevligt med goda vänner att fira med. Önskade bara att Therese med familj hade kunnat oxå (har inte ens frågat, jag vet. Men de é ju inte de lättaste att få hundvakt *ledsen i ögat* ) Men nått år hoppas jag att ni é med igen....?!

Isf hade kvällen varit bättre än bäst då !!! Alla mina närmaste goa vänner... Har MÅNGA jag vet... men kanske lite trångt då alla har rätt stora familjer. Måste jag nämna namn?! :-)


Iaf GOTT NYTT ÅR på er allla...

Ser fram i mot ett underbart 2009 :-)


Av Annie - 30 december 2008 21:30

Var sååå lyckad.

De var faktiskt inte så jobbigt att åka med bussen ner, var aningen trött (men de é jag ju gämt så de var ju inge nytt)

Försökte sova lite, men de é ju inte de bekvämaste på en buss :-( Så de blev inge med de.

Anna hade versta baren med sig :-) öl, grogg salta pinnar och massa annat gått :-)

Stannade ca 35-40min i Heby strax utanför Sala där de blev en öl... Sen hade jag en stark öl med mig oxå som jag srack innan vi var framme ca 15.15 i sthlm. Gick bort till slussen där vi käkade lite och jag & Anna drack varsin öl till... dem andra fegade ut!!!  hehe

Numera får man kliva på båten redan 16.15 för att dem ska tjäna på att dem som kommer med bussarna inte ska sätta sig på den där vandrarhems båten som en anna brukar göra.

Hytterna var dock inte öppna för oss förens 17.30 men man han ju med 2öl i baren innan iaf :-)

Gick ner redan då för att göra oss i ordning, och självklar tog vi med varsin öl ner så man hade nått gått att dricka medans man gjorde sig redo. Upp och handla på sig lite gått för att sedan finslipa sig lite i hytten.

Träffade på två killar i tex freen som kom med ett paket till oss :-)

En hel låda Lappin som dem slagit in så fint!!!

Vi delade på vår låda... och massa annat gått där till drack vi oxå :-)

Blev några svängar upp för att röka oxå. Men numera får man BARA röka UTE!!! Burrrrrr

så de bidde inte måna cigg (tror jag) haha


Mycket dans och annat skoj (ja de lät ju de oxå) Hade så himla skoj! MEN jag vet faktiskt inte varför jag la mig strax efter 02.... Ja en liten lucka har jag där... Erkänner väl de då ?!

Anna låg redan till sängs, å jag dem andra ?!  Ja de får ni fråga dem.


Fy mådde fina fisken dagen efter, eller nått?! Var inte pigg som Therese när hon sprang upp dagen efer 09.15 Drog mig en två timmar till innan jag pallrade mig upp och handlade vatten och macka. Ja då satt dem redan där med varsin öl Therese & Anna... GUD!!!

Blev en sväng till tex freen för dem sista inköpen och sen upp igen efter en kall Cola...

Men va fan!!!

En drink, att börja med!!!! Öl gick inte hem DÅ! Å första var sååå seg, men sen så!!!! Sen var man med i matchen igen.

En "kille" från bussresan ner mobbade mig lite för vatten flaskan först och tyckte inte jag såg pigg ut (hoppas verkligen inte att någon har något kort på mig från hem färden för då var jag INTE snygg haha)

Men efter ca 2 timmar senare och 1 drink & 2öl senare var han minsan tyst... men INTE jag haha

Fy fan vilken skojig kryssning säger jag bara!!! Hade så grymt skoj.... Å tjejer... VI BARA MÅSTE GÖRA OM DEN!!!! Till våren sa vi va ?!


Tack... De behövde jag verkligen... Säger jag NU!!! För de é typ NU jag é nykter igen haha


Kram

Av Annie - 29 december 2008 22:07

igentligen uppdatera lite här... men nej! Ingen ork... å snart é de nyår haha

Ja de får allt bli en anna dag!!!



Av Annie - 25 december 2008 17:14

De bidde uppe sittar kväll med Bingo lotto dan före dopparedagen. Joakim var med dom två första omgångerna och sen slocknade han! Mamma som precis hade kommit hem fån jobbet tog över hans lott och så klart så vann hon 100:- x2 då efterssom vi hade dubbelotter. Så vi förlorade bara 100:- den kvällen :-)I går var de ju självaste julafton. Arre kom förbi här en sväng på fm... Så barnen fick öppna hans klappar, Joakim fick en stjärnskikare och Viktor fick nått med "mac" (från filmen Bilar) Ja han é ju typ helt besatt av de... De ska vara ALLT med Blixten... Eller ja Mack som han säger hahaArre fick två kock böcker av oss... Så han kan mester kocka lite, dax att vi gör ett besök hos honom snart ?! :-)Julaftonen var kanon bra... Var bara vi här. Rätt ok! Joakim var lite små jobbig innan dem fick öppna alla klapparna bara :-)Men de gick bra... Kikade lite på tv på kvälls kvisten efter att barnen hade lekt färdigt och deckat av i sängen...I dag var vi in till Falun och åkte lite bob/pulka med Tomas farbror med barn (två tjejer som är i Joakims & Viktor ålder... Tomas små kusiner haha)Hade de så mysigt så... bra backe, några minus grader och strålande sol från klar blå himmel. Så fint så!!! Var upp en sväng sen med mamma till Lager (igen) Hittade lite... men inget till nyår :-( När ska jag hinna med de då ?Kryssning i helgen, sen jobb mån-tis å ja sen é de ju nyår på onsdag!På återseende :-)

Av Annie - 23 december 2008 14:48

Att uppdatera här lite vad som hänt sedan i fredags då vi kom upp till mamma... Datorn é ju inte den bästa för att inte tala om uppkopplingen, så jag är inte helt säker på detta :-)Slutade iaf vid 13.50 tiden i fredags på jobbet, härligt med en tidig dag så här vid ledigheten. Kramade alla kollegor god jul för att spara Elin till sist... Vi har bara jobbat i hop i 1år ca men har trivts såååå bra med henne så de bidde lite tårar!!! Så jag gick bara till slut... sa knappt god jul till barnen, hoppsan!!!Bil resan gick kanon bra... Var uppe i ett snöigt Dalarna ca 17.00 SÅÅÅÅ FINT!!!! Mamma jobbade, hon var väl hemma ca 21.15Somnade gott vid 22 tiden...På lördagen var vi in till Tomas farfar och mumsade smörgås tårta. Tomas pappa med ny fru var där + Tomas syster Anna och hennes man. "Farfar" skulle åka till Mallorca 2v dagen efter (i söndags) Så han hade bjudig hem oss alla. Tomas ena farbror med famil kom oxå, men tyvärr så fick dem gå då frun där é dunder allergis mot hundar och Tomas pappa hade ju med sina 2... Infon hade inte riktigt gått fram till alla parter, så de blev lite tjffs... Trist en dag som denna!!!Fick ifa några kort kort på barnen med Tomas, Tomas pappa, och sen hans farfar (4 generatiner) ANTLIGEN!!! HahaI söndags var jag , Tomas & Arre till Blge (=Borlänge) handlade de sista klapparna till barnen + lite till min så söta gudson Noah!!!Var förbi hos Jansson (=Tomas ex lotsas pappa) och kollade in hans och Maries ny inköpta hus! Mysigt!!! fast vem vill bo i blge ??? HahaBlev ett snabbt stopp i Falun oxå, och en julklapp till mamma min!!!Och sen kollade vi om de fanns större skidor till Joakim då han fick ett par av sin farfar i lite tidigt julklapp (i lördags) men han testade dem och han får inte in sina skor nå bra, man ska kunna ha sina vanliga... men de é olika bindningar och den sitter inte alls bra... Så trist då han var så sugen på att åka med dem här uppe i all snö... Har kanon mycket och de é så mysigt/fint! Precis som de SKA vara jull julen. På tal om julklappar... Viktor fick en (för mig babypulka) :-) Ja han é ju trotts allt TRE år och är alldeles för lång för den pulkan. Han åkte ut till garaget och sen såg han min gamla bobb som han helldre ville åka med, förstår han faktist!Ja men de é väl tanken som räknas farfar?!I går (måndag) så var jag och Tomas upp till Lager 157 här i Sågmyra och shoppade lite till oss, tyvärr hittade jag inte så mycket :-( Letade ju efter något att ha upp till, i morgon... Men hittade inge. Tomas hittade lite till sig iaf, och sen blev de lite små julklappar oxå! Så jag lite smått och gått bidde de. Han inte mer än hem innan jag och mamma åkte till Bjursås för att sätta in pengar till barnen på deras konton. Handlade lite oxå. Hem till mamam ca 2timmar innan jag och Tomas åkte till Grycksbo och hälsade på Therese och Andreas. Mysigt!!! Lite skit snack och mycket mys med min älskade gudson i morse!!!Fick så fina kort på honom, både som jag tog och som jag fick. TACK!!! Hoppas att julklapparna blev bra som han fick av oss oxå ?!Och att vi ses igen på juldagen eller annanndagen ? Måste ju mysa lite mera innan vi åker neröver på lördag (på kryssning som ska bli SÅÅÅ skojigt) Har ju en julklapp till dig här oxå, som jag glömde i går. Sorry!!!Ja kom hem i dag från Gbo! Inte gjort såmycket, mer än hållt koll på mina barn som bara går här och längtar tills i morgon!!!Mamma jobbar i dag 14.00-20.30 Tror hon tycker de é rätt skönt å komma hemifrån oss lite :-)Dax att hjälpa mamma iaf att göra någorlunda snyggt här hemma tills i mon!!!Tomas ska åka med Arre (som bara kom föbi en sväng på kaffe) till bjursås och kolla om de finns bingolotter tills i kväll... Får se om vi kan roa oss med de en stung och kanske lite glögg :-)Ha en toppen jul.Får se om detta nu funkar så kanske jag kikar in en gång till innan vi kommer hem igen ?!Bilder kommer hem i från iaf!!!Kram och ha en mysig jul afton i morgon!!!

Av Annie - 18 december 2008 21:26

att önska er alla en god jul.... (nytt år tar vi när vi kommit hem ieg haha)

Åker upp över till mammsen i morgon direkt efter att jag slutat vid 13.45 tiden!!!

Sen é jag hemma igen vid iaf en snabb & bra dator den 28:e... (kryssning först lördag-söndag juh) PARTY PARTY!!!!


På återseeende (lägg dax... öppnar i mon *jäsp* men bra, för då slutar man ju tidigt :-) )



Av Annie - 17 december 2008 21:04

så jag har tyvärr inte haft så mycket tid till att sitta här... Slut tampen på jobbet, innan iaf 1v ledigt till en början... Så man é helt slut när man kommer hem + att jaghar fixat och trixat en massa här hemma oxå innan man drar upp över till mamma på fredag direkt efter jobbet!!!

Tvättat & packat mm mm


Ja hörs vi inte innan så

GOD JUL På er alla... (mamma har ju dator, men bara ett segt mordem)


Kryssning oxå nästa lördag *längtar* Så på åerseende den 28:e dec OM jag inte kikar in i morgon?!


KRAM KRAM

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards