Alla inlägg under oktober 2008

Av Annie - 31 oktober 2008 18:53

Igen....

Känns de som iaf haha

Bort bjuden till en mamma till en kompis till Joakim. Dem två har gått på dagis i hop och nu i sex års... så ska ner dit så fort jag é klar här. Kom hem från jobbet för ca 40min sedan, har hunnit durchat, kastat i mig en pan pizza (ja fy!!! Jag som ätit så nyttigt 1v nu... inge kakor, godis, slass eller läsk... duktiga jag va ? haha) men i dag blir de ostar, vin och kex!!! Å sen pizzan nyss då... men med vatten till ÄN iaf :-)

Gör mig redo samtidigt som jag steker kyckling som Tomas togb fram i går till middagen i dag, men han drog med kidzen till sommarbo... när jag ändå skulle vara borta i kväll...


Måste rusa...


På återsende :-)


Kram å trevlig All helgona.... (själv firar jag INTE de som ni nog redan vet vid detta laget....?!



Av Annie - 28 oktober 2008 21:58

Ja snart väntar sängen, tänkte bara skriva några snabba rader....


Jobbet flyter på, haft mina två sista utvecklingssamtal i dag (skänt att de é klart för denna gången) Hade avd-möte med bla brandövning :-) Gick sisådära... första gången sedan länge så de behövs kanske lite träning, mer flyt och att de ska gå lite snabbare :-) Men skoj var de... Bara hoppas på att vi ska slippa vara med om de på riktigt, men man vet ju aldrig ?!

Kom ine hem förens halv 9 *jäsp* Å så ska man upp tjugo i sex i mon och här sitter jag... Han med en durcj och sen har jag kikat på DH som slutade typ nyss...

 Ska fixa i hop lite tills i mon bitti... Joakim skulle ha fått fälja med mig till jobbet i morgon efterssom han har höst lov, men han ville häldre vara på fritids så ja då får han väl de, kan ju inte tvinga honom!!!!


Slutar tidigt i mpn SKÖNT!!!


Kan väl även till lägga (ja jag vet de har bara gått två dagar men iaf haha) att jag inte ätit något onyttigt... ingen kaka, bulle (som vi hade på mötet i dag) ingen cola eller annat skit! Ska bara få tid för lite "träning" oxå, men de é ju inte de lättaste efter jobbet.... Men i helgen så!


Nattis kramar tilö er alla som läser...

Av Annie - 27 oktober 2008 19:20

Sabina hade gjort ett test på sin blogg om hur naturlig man är. Var tvungen att se efter själv vart jag står!

Du har…

(X) Mascara över 100 kr
(X) En plattång
( ) En locktång
(X) Designparfym
( ) Foundation över 200 kr
(X) Ögonfransböjare
(X) Olika borttagningsmedel
( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
(X) Läppglans över 100 kr
(X) Hårinpackning
( ) Bodybutter
(X) Bodylotion
(X) Parfym över 300 kr
Summa = 9

Du …

( ) Använder locktång/plattång varje dag
(X) Använder fondation varje dag
(X) Använder mascara varje dag
( ) Använder kajal varje dag
( ) Använder läppglans varje dag
( ) Använder bodybutter varje dag
(X) Använder bodylotion varje dag
(X) Använder ansiktsrengöring varje dag
( ) Använder hårinpackning varje dag
( ) Använder hårspray varje dag
( ) Tränar på gym
( ) Klipper dig varannan/varje månad
Summa = 4

Du har…

(X) Tonat håret
(X) Färgat håret
( ) Hårförlängning
( ) Piercat dig
( ) Tatuerat dig
(X) Tagit hål i öronen
Summa = 3


Totalt: 16 poäng

0-10 Den naturliga naturligaste tjejen
10-15 Konstgjord behandlad blomma
15-20 Kanariefågel i nordisk miljö
20- 25 Du är en fryst jordgubbe
25-30 Barbiedocka. Bara plast.

En karnariefågel!

Av Annie - 26 oktober 2008 19:55

Har käka, fixat med tvätten, badat barn och kikat på:

(Hittade ingen bättre bild, men nu är vi inne på säsong 5 av denna underbart braiga serien)

Håller fortfarande fast vid alla ungdomms serier haha

Nattat barn oxå som somnade på stuts strax efter 19.00, han med å sitta här en snabbis oxå innan jag ska kika på nästa programm haha


Dax att förflytta sig till soffan...

Ny arbets vecka i morgon igen... Stängning på måndag, sen dag på tisdag + avd-möte (attans har grejer jag skulle ha läst tills dess, får bli på bussen/tuben i mon!!!) onsdag tidig dag, torsdag och fredag rätt sent igen... helgen ?? Vet ej ??


Hörs

Kram

Av Annie - 26 oktober 2008 15:28

I fredags slutade jag som sakt var tidigt. Tomas lika så så han och faster passade på att handla lite taco´s grejer till kvällens middag. Å jag gick förbi bolaget vid Odenplan innan jag tog tuben till gullmars och sen bussen därifrån hem. Tomas och faster hämtade Joakim på skolan & sen Viktor från "dagis"


Åt tacos och drack lite öl och sem kikade vi på Idol... Tycker väl att de var rätt person som fick lämna, fast de fanns ju dem som sjön värre än henne! Fast å andra sidan var de första gången jag såg ett helt avsnitt av Idol-08 så vad kan jag säga ?!


La oss rätt tidigt alla tre (ja barnen somnade väl runt 20.00)


På lördagen var de dax för vår höststädning (Gårdsstädning)

Anna drog in till stan hon... på massa ärenden som hon hade, shopping, träffa vänner och sen var hon förbi hos sin farbror B + att hennes andra farbror P var där med sin familj. Men ja vi krattade löv ist och gjorde fin på vårt "område" och sen på vår lilla gård oxå haha....

Viktor redo

Viktor redo för gårdsstädningen :-)

Jag redo

Jag på bultad och redo... Lite varmt blev de !!


Vi var väl ute ca 3timmar och krattade och gjorde fint. Slängde massa grenar, löv och annat skit som konteinen kan få. (såg i dag att jag missat en blomma som jag lika gärna kan slänga med där OM den inte får plats i soptunnan... Har ju ändå soptömning i mon oxå så...) Var ju kanon väder i går!!!

In och åt lite lätt lagad middag innan jag fixade till mig och drog till coopan för inhandlig av kvällens smarrigheter. Ostar, kex, räkor baguetter, röror och massa andra smarrigheter.

Hem fixade i ordning och typ när Anna kom tillbaka från dagens alla äventyr :-) Så käkade vi och drack gott (Tomas & Anna gjorde varsinna räckmackor oxå)

Å barnen fick kok korv med bröd *asg* Festligt värre... Ja Joakim åt lite räkor oxå, men Viktor tycker inte OM de!!!


Lördag

Joakim och faster Anna förbereder...

lörd
Mumsar allt de goda.

Allt de goda igen

Mätta och belåtna, men så mycke gott kvar juh!!!

För flyttade oss sedan till "sallongen" haha och kollade på "Stjärnor på is" och forsatte dricka vin, mumsade ostar och kex och så lite godis... Fyfy! Men de é inte förens i morgon som nya livet ska börja :-)

 La oss vid tolv tiden ca... Trötta & såååå mätta !!!

Tack för en trevlig helg Anna...


I dag har jag städat nedervåningen FY!!! Inte de lättaste med 2 barn som ska vara I VÄGEN hela tiden *suckar* Men nedervåningen é klar iaf... Ska bara mobba golvet här men de tar jag senare, för nu kom Marina (Svärmor) & jag ska börja med middagen snart... VA... ska jag verkligen den 15.40 ?! Men ja barnen é lite hungriga nu... är ju 16.40 "Gammal" tid.... Nja... får kanske vänta lite till innan jag börjar iaf ?!


Ha de super bra...


Av Annie - 26 oktober 2008 13:04

I huset mitt över...

Kanske man ska vara som grannen till oss, små kika på dem som kollar på huset (ja han kommer att gå på visningen oxå haha men så desperar/nyfiken é inte jag)

Ja kollar lite här från datorn jag :-) Man ser ju vilka som kommer med bilarna och går in mot vår gård...



Av Annie - 26 oktober 2008 09:45

Ja då går de mot mörkare tider igen då :-(


Barnen vaknade alldeles för tidigt i morse (först) men ingen som vågade väcka pappa så jag tror att dem båda somnade om sen iaf!! Kl var ju typ 05.40 (alltså 04.40) första gången Joakim kom in till oss... sen vaknade Viktor till en stund senare, men som sakt var dem somnade om... och vid ca 07.30 (alltså 06.30) gick Tomas upp med dem och jag sov iaf 2timmar till...


Anna åkte med tåget från centralen nu 09.40 så hon hade hunnit gått när jag kom ner. Tack för helgen Anna !!! Trevligt!


Nej nu ska jag försöka få i mig en macka och sen röja i hop lite här... Söndag och allt!

Tomas är och måttar nått tak och sen skulle dem fixa en plåt som vi ska ha åvarför förådet, eller hur de nu var ?!



Av Annie - 25 oktober 2008 23:44

Till....? Vad heter de nu igen.

Syrrans sambo é fixad haha...

Mer får ni tyvärr inte veta... svallret går snabbt... Bara vi tre som vet hahha

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards